مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 12:552022-01-19بين الملل

طالبان دریچه های سد کمال خان را به سمت ایران باز کرد


یک خبرگزاری افغان به نقل از یک مقام سفارت ایران در کابل اعلام کرد که طالبان  دریچه های سد کمال خان را به سمت ایران باز کرد و آب هیرمند به سوی هامون حرکت کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از خبرگزاری افغان ایرکا، سید حسن مرتضوی، معاون سفارت ایران در کابل از باز شدن دریچه های بند سد کمال خان توسط افغانستان و جاری شدن آب به سمت مرزهای جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

وی افزود: با رایزنی های ایران با افغانستان در سفر امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان به تهران و ادامه این مذاکرات با مسئولین طالبان در افغانستان، روسای این گروه دستور بازگشایی دریچه های بند کمال خان را صادر کردند.

چندی پیش سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با بیان اینکه رودخانه هیرمند دارای رژیم حقوقی تعریف شده ای است و بر اساس قراردادی که در سال 1351 بین دو کشور به امضا رسیده، حق آبه ایران کاملا مشخص بوده گفت: دولت افعانستان هم به این حق آبه متعهد است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ادامه داد: البته حق آبه طبیعت و صیانت از حیات هامونها موضوع جداگانه ای است که از مدت ها قبل با دولت افعانستان در حال مذاکره است و خوشبختانه اهمیت حیات هامون ها و ضرورت تامین حق آبه آنها مورد توجه دولت افغانستان نیز می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان دریچه های سد کمال خان را به سمت ایران باز کرد

طالبان دریچه های سد کمال خان را به سمت ایران باز کرد