مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 12:452022-01-19اجتماعي

ریزگردها؛ مهمترین منابع آلاینده هوای بجستان


رییس اداره حفاظت محیط زیست بجستان گفت: پدیده ریزگردها و گرد و غبار مهمترین منابع آلاینده هوا در بجستان هستند.

- مجتبی رضانژاد در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: آلودگی هوا یک معضل جهانی بسیار مخرب است که تأثیرات سویی بر آب و هوا، سلامت کره زمین، تنوع زیستی و اکوسیستم ها دارد.

رضانژاد اظهار کرد: آلودگی هوا در بجستان به شدت و حدت شهرهای بزرگ نیست اما این به آن معنا نیست که در بجستان آلاینده هوا نداریم بلکه منابع آلاینده هوا در بجستان هم وجود دارد، فقط میزان و تراکم آن نسبت به شهرهای بزرگ کمتر است.

وی افزود: اگر منابع آلاینده هوا را به دو گروه طبیعی و انسانی تقسیم کنیم، ریزگردها مهمترین منابع طبیعی آلاینده هوا در بجستان هستند و شهرستان بجستان به دلیل واقع شدن در منطقه کویری با معضل ریزگردها دست و پنجه نرم می کند.

رضانژاد با بیان اینکه ریزگردهای بجستان بیشتر منشأ محلی دارند، گفت: معمولا در فصول گرم سال و با وزش بادهای 120 روزه سیستان که ترکش هایی از آن در بجستان هم مشاهده می شود، ریزگردها تشدید شده و باعث کاهش کیفیت هوا می شوند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بجستان خشکسالی های پی در پی، کاهش علوفه مراتع، تخریب محیط زیست، چرای بی رویه دام و تغییر اقلیم را از جمله مهمترین عواملی موثر در تشدید ریزگردها دانست و تأکید کرد: بحث ریزگردها مع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریزگردها؛ مهمترین منابع آلاینده هوای بجستان

ریزگردها؛ مهمترین منابع آلاینده هوای بجستان