مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 11:452022-01-19اقتصادي

عیدی کارگران را شب تحویل سال ندهید!


یک فعال کارگری با تاکید بر پرداخت عیدی و پاداش کارگران تا قبل از پایان سال گفت: در صورتی که کارفرمایی عیدی کمتر از میزان مقرر در قانون و مصوب شورای عالی کار پرداخت کند یا کارگران را به بهانه فرار از دادن عیدی قبل از پایان سال اخراج کند، - تخلف کرده و قابل پیگیری و شکایت در مراجع حل اختلاف است.

ناصر چمنی در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر پرداخت عیدی و پاداش کارگران تا قبل از سال اظهار کرد: در مورد عیدی، قانون میزان آن را مشخص کرده است که حداقل دو پایه حقوق و حداکثر سه پایه حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار باید از سوی کارفرمایان به عنوان عیدی و پاداش پایان سال به کارگران پرداخت شود و کمتر از این میزان تخلف محسوب می شود.

وی ادامه داد: کارگران می توانند در صورتی که کمتر از میزان مصوب شورای عالی کار عیدی دریافت کردند با مراجعه به شورای حل اختلاف احقاق حق کنند.

این فعال کارگری تصریح کرد: متاسفانه در مورد پرداخت عیدی و پاداش آخر سال برخی کارفرمایان تصور می کنند اگر آن را انتهای سال به کارگران بدهند منفعتی برایشان دارد در حالی که اینطور نیست و اگر زودتر بپردازند، هم به نفع خودشان است هم کارگران، چون درگیر ازدحام و شلوغی و تراکنش های بانکی آخر سال نمی شوند و کارگران هم می توانند به بازار بروند و مایحتاج خانواده را خریداری کنند و به گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عیدی کارگران را شب تحویل سال ندهید!

عیدی کارگران را شب تحویل سال ندهید!