مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 11:002022-01-19اجتماعي

خسارت سیل به آثار تاریخی کرمان


در جنوب استان اغلب محوطه های تاریخی و باستانی داریم که تعدادی از آنها دچار آب گرفتگی شده اند که با فرو نشست آب و سیلاب میزان خسارت وارده شده مشخص می شود.

- معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: در بارندگی روزهای اخیر تخریب بنای تاریخی تاکنون نداشته ایم اما بارش ها به برخی اماکن و بناهای تاریخی خسارت وارد کرده است که کارشناسان در حال برآورد خسارت هستند.

مجتبی شفیعی در گفت و گو با ایرنا افزود: کارشناسان میراث فرهنگی استان بازدید ها و پایش های منظمی طی چند روز گذشته از اماکن و بناهای تاریخی در نقاط مختلف استان کرمان داشتند و خسارت وارده به بناهای تاریخی تاکنون بیشتر مربوط به ارگ راین، بعضی از بناهای تاریخی شهر کرمان و شهرستان بافت بوده است.

وی با اشاره به گستردگی سیلاب در جنوب استان کرمان اظهار داشت: در جنوب استان اغلب محوطه های تاریخی و باستانی داریم که تعدادی از آنها دچار آب گرفتگی شده اند که با فرو نشست آب و سیلاب میزان خسارت وارده شده مشخص می شود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان تصریح کرد: خسارت وارده به اماکن تاریخی با اماکن عادی متفاوت است چون این بناها اگر تخریب شوند یا آسیب ببینند، جز زیان مالی بخشی از تاریخ و میراث فرهنگی کشور و ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت سیل به آثار تاریخی کرمان

خسارت سیل به آثار تاریخی کرمان