مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 10:552022-01-19سياسي

فرصت ها در تعامل قدرتمندانه ایران مستقل


روابط ایران و روسیه به عنوان دو کشور مهم و قدرتمند منطقه در سال های اخیر به دلیل منافع مشترک دو کشور در روند تحولات منطقه وارد مرحله نوینی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، عباس حاجی نجاری در روزنامه جوان نوشت: روابط ایران و روسیه به عنوان دو کشور مهم و قدرتمند منطقه اگرچه از گذشته دور با فراز و نشیب های زیادی همراه بوده است، اما در سال های اخیر به دلیل منافع مشترک دو کشور در روند تحولات منطقه و به ویژه در مبارزه با تروریسم که سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی در برقراری آن نقش اساسی داشت، وارد مرحله نوینی شده است که اکنون با سفر آقای رییسی رییس جمهور محترم ایران به روسیه که با دعوت رسمی ولادیمیر پوتین صورت می گیرد بر استحکام آن افزوده خواهد شد.

به ویژه آنکه در جریان این سفر، توافقات مهم اقتصادی پیرامون پیمان پولی مشترک دو کشور، راه اندازی خط اعتباری، راه اندازی سوییفت مشترک، هماهنگی جهت فروش نفت وموضوعات دیگر در دستور کار مذاکرات دو رییس جمهور قرارگرفته است.

برخلاف عملکرد دستگاه سیاست خارجی کشور در دولت گذشته که متمرکز بر برجام و باهدف جلب حمایت کشور های غربی برای حل مشکلات اقتصادی کشور بود و همین راهبرد غلط موجب شرطی شدن اقتصاد کشور به توافق هسته ای شده و ایجاد بحران در کشور بعد از خروج ترامپ از برجا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرصت ها در تعامل قدرتمندانه ایران مستقل

فرصت ها در تعامل قدرتمندانه ایران مستقل