مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 17:252022-01-18اقتصادي

گردشگری کشاورزی؛ ایده ای نو برای معیشت پایدار و توسعه روستایی


آذربایجان شرقی با توجه به اقلیم و شرایط آب و هوایی مستعد تولید انواع محصولات کشاورزی است و به نحوی در اکثر ماه های سال به عنوان تأمین کننده مایحتاج مردم در کشور جایگاه خاصی دارد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، فعالیت کشاورزی از دیرباز و بنا به ضرورت جزو لاینفک زندگی مردمان بوده است و زندگی روستایی عمدتاً بر این استوار است، اما توسعه شهرنشینی و هم زمان زندگی مدرن بخش قابل توجهی از مردم کره زمین را از تجربه زندگی روستایی و فعالیت کشاورزی محروم کرده است که علت آن به ماهیت زندگی شهری و الزامات آن مربوط می شود.

زندگی مدرن و شهرنشینی باعث شده انسان اجباراً از زندگی روستایی و طبیعت فاصله بگیرد و بهره مندی مردم شهرنشین از مواهب طبیعی و به ویژه روستایی محدود شود.

اما گردشگری فرصتی است در پاسخ به این نیاز مبرم، از طرفی مقوله گردشگری دارای تنوع بوده و در نتیجه بخشی از آن به موضوع طبیعت وزندگی روستایی و کشاورزی معطوف شده است، به عبارت دیگر اکو توریسم و اگروتوریسم به عنوان بخشی از سبد گردشگری در تأمین لذت و تجربه سفر نقش قابل توجهی دارند.

  سفر از دیرباز به عنوان بخشی از زندگی بشر بوده و البته امروزه با توجه به توسعه فرهنگ و ارتقا نگرش بشر ترتیبات خاصی یافته است، از طرفی زندگی شهری و صنعتی شدن نگاه مردم به سیر و سیاحت و نوع آن را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردشگری کشاورزی؛ ایده ای نو برای معیشت پایدار و توسعه روستایی

گردشگری کشاورزی؛ ایده ای نو برای معیشت پایدار و توسعه روستایی