مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 17:152022-01-18اقتصادي

طراحی هفت سامانه ویژه فرش دستباف در کشور


رییس مرکز ملی فرش کشور با بیان اینکه هفت سامانه برای فرش دستباف طراحی شده است، گفت: در این سامانه کارت شناسایی هوشمند صادر می شود و خدمات متعددی از جمله ثبت مهارت قالیبافی صورت خواهد گرفت.

- فرحناز رافع 28 دی ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تعداد بافندگان فرش در کشور، دو میلیون و 500 هزار نفر است، اظهار کرد: از این تعداد بیش از 250 هزار نفر بیمه شده هستند، در این استان نیز بیش از 52 هزار بافنده فعالیت دارند که این افراد در واحدهای صنعتی، تعاونی های شهری و روستایی مشعول به کار هستند و یقینا تعداد بافندگان بیش از این مقدار است.

رییس مرکز ملی فرش کشور با بیان اینکه اکثریت کارگاه ها غیر متمرکز هستند، افزود: 18 واحد طراحی و هشت واحد قالیشویی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد و راه اندازی انجمن طراحان در این استان، ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون، 121 هزار و 400 متر مربع فرش در چهارمحال و بختیاری بافته شده است، یادآور شد: توانایی تولید فرش در این استان بسیار بالا است که از جمله این ظرفیت ها می توان به تامین نهاده های مواد اولیه اشاره کرد، به طوری که استان های هم جوار مانند خوزستان مواد فرش را از این استان تامین می کنند و در شمال خوزستان، اکثر بافت ها بختیاری هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طراحی هفت سامانه ویژه فرش دستباف در کشور

طراحی هفت سامانه ویژه فرش دستباف در کشور