مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 16:502022-01-18اقتصادي

مردم نگران حذف ارز 4200 تومانی نباشند


هادی بیگی نژاد با بیان اینکه دولت در لایحه سال جاری بودجه را بر مبنای حذف ارز ترجیحی گذاشته است، گفت: تمام درآمدها و هزینه ها در بودجه بر اساس نبود ارز 4200 تومانی است.

- ، هادی بیگی نژاد عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در خصوص حذف ارز ترجیحی در بودجه سال آینده به رادیو گفتگو گفت: مردم نگران حذف ارز 4200 تومانی نباشند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته نیز موضوع حذف ارز ترجیحی مطرح شده بود، گفت: دولت برای واردات بعضی از کالاهای اساسی مانند نهاده های دامی، ارز با قیمت 4200 تومانی در اختیار واردکننده قرار می دهد تا این کالاها با قیمت کمتری در اختیار مردم قرار گیرند.

مابه التفاوت ارز ترجیحی و ارز آزاد عده ای را به طمع می اندازد تا از این تفاوت قیمت، سوءاستفاده کنند و این امر موجب ایجاد فساد شده است.

بیگی نژاد همچنین از عدم اجرایی شدن اهداف در نظر گرفته شده برای پرداخت ارز ترجیحی گفت و بیان کرد: متأسفانه شاهد بوده ایم برخی از واردکنندگان کالای موردنظر را وارد می کردند اما با قیمت ارز آزاد به فروش می رساندند.

این موارد و برخی از موارد دیگر باعث شد با ارز 4200 تومانی مخالفت شود.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس از موافقت دولت قبل با حذف ارز ترجیحی گفت و اظهار کرد: دولت طی نامه ای ضمن موافقت خود با حذف ارز 4200 تومانی، درخواست داشت این کار را با یک زم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم نگران حذف ارز 4200 تومانی نباشند

مردم نگران حذف ارز 4200 تومانی نباشند