مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 16:302022-01-18اقتصادي

سمنان رتبه نهم سالمندی را در کشور دارد


مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه این استان رتبه نهم سالمندی را در کشور دارد، گفت: این رتبه بالاتر از میانگین کشوری است.

- ، علیرضا ایزد پور ظهر سه شنبه در نشست کار گروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه نرخ سالمندی استان سمنان 9.

9 درصد است، تاکید کرد: تقریباً ده درصد از جمعیت استان سالمند هستند که از این بابت استان سمنان رتبه نهم کشور را دارد.

وی با بیان اینکه این استان 70 هزار سالمند دارد، افزود: به ترتیب شهرستان های آرادان، سرخه، دامغان، مهدی شهر، میامی، شاهرود، گرمسار و سمنان بیشترین میزان سالمندان را در استان دارند همچنین باید گفت یک هزار و 277 نفر سالمند از بهزیستی استان مستمری دریافت می کنند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه چهار مرکز نگهداری شبانه روزی سالمندان در استان وجود دارد، گفت: تعداد مراکز روزانه سالمندان در استان پنج واحد است و هم اکنون قریب به 500 نفر از سالمندان استان در این مراکز نگهداری می شوند.

ایزد پور با بیان اینکه طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها در دوران سالمندی از اقدامات بهزیستی در قبال سالمندان است، گفت: پرداخت کمک هزینه مناسب سازی و دسترسی منزل و خودرو، پرداخت کمک هزینه وسایل کمک توانبخشی مثل پروتز، ویلچر و… همچنین طرح مر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سمنان رتبه نهم سالمندی را در کشور دارد

سمنان رتبه نهم سالمندی را در کشور دارد