مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 15:102022-01-18اجتماعي

بمب ساعتی اروپا از دل ابرها سر برآورده است


کوه وزوو (Mount Vesuvius)، یکی از خطرناک ترین آتشفشان های جهان، از میان حفره ای در دل ابرها سر برآورده و به آسمان نگاه می کند.

- "کوه وزوو"(Mount Vesuvius)، یکی از خطرناک ترین آتشفشان های جهان، از میان حفره ای در دل ابرها سر برآورده و به آسمان نگاه می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، این تصویر که در روز دهم ژانویه توسط رصدخانه زمین ناسا (NASA s Earth Observatory) منتشر شده به وسیله تصویربردار عملیاتی زمین به اختصار(OLI) که سنجنده ای نصب شده بر روی ماهواره لندست 8 است، به ثبت رسیده است.

دهانه این آتشفشان به طور واضح در این تصویر جدید مشخص است و علاوه بر آن می توان بخشی از خط الراس کوهستانی بزرگ در شمال که بقایای کوه سوما(Mount Somma) است را مشاهده کرد.

کوه سوما یک آتشفشان باستانی است که پیش از آن که یک مخروط آتشفشانی جدید در مرکز آن رشد کند، در مکانی مشابه کوه وزوو قرار داشت.

کوه وزوو یک آتشفشان چینه ای(Stratovolcano) است بدان معنا که مخروط آن از تجمع لایه های گدازه و خاکستر حاصل از فوران های قبلی ساخته شده است.

این کوه بخشی از کمان آتشفشانی کامپانیا است که چندین آتشفشان فعال، نیمه فعال و خاموش در منطقه کامپانیای ایتالیا را در خشکی و آب در خود جای داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بمب ساعتی اروپا از دل ابرها سر برآورده است

بمب ساعتی اروپا از دل ابرها سر برآورده است