مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 15:002022-01-18پزشكي

توجه به اصالت سنجی دارو و تجهیزات پزشکی در بیمارستان ها


معاون درمان وزارت بهداشت، بر ایجاد زیرساخت های فنی برای اصالت سنجی دارو، ملزومات و تجهیزات پزشکی در بخش های بستری تاکید کرد.

- ، سعید کریمی، با بیان اینکه یکی از بحث های مطروحه در خصوص الزامات قانونی اجرای برنامه های الکترونیک، انجام اصالت سنجی دارو، ملزومات و تجهیزات پزشکی در بخش های بستری مراکز آموزشی و درمانی دانشگاهی است.

وی تصریح کرد: در راستای تحقق این امر که الزام و ضرورت آن بر همگان مسلم است، نیازمند اجرای فرایند آن از طریق بخش های مدیریت دارویی که تحت معاونت غذا و داروی دانشگاه ها و به واسطه پیاده سازی سرویس اصالت سنجی در سامانه های مدیریت اطلاعات بیمارستانی (تبادل اطلاعات میان HIS و TTAC) توسط حوزه مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه ها است.

کریمی افزود: از آنجایی که در بخش های بستری بیمارستانها، اطلاعات ریز و دوزهای دارویی تجویزی برای هر فرد توسط پرستاران بخش در HIS ثبت می شود، اتصال HIS ها به TTAC منجر به اصالت سنجی اقلام تجویزی خواهد شد.

وی تاکید کرد: لازم است، نسبت به تسریع در اتصال HIS ها به TTAC با قید فوریت و در کوتاه ترین زمان ممکن توسط حوزه مدیریت آمار و فناوری اطلاعات اقدام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توجه به اصالت سنجی دارو و تجهیزات پزشکی در بیمارستان ها

توجه به اصالت سنجی دارو و تجهیزات پزشکی در بیمارستان ها