مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 13:002022-01-18اقتصادي

تولید شیر شتر در خراسان جنوبی با چه موانعی روبروست؟


رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از عواید 111 میلیارد و 700 میلیون تومانی تولید شیر شتر برای بهره برداران این بخش در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: - پرورش سنتی شتر، عدم جمع آوری مناسب شیر و درآمد ناچیز شترداران، عدم وجود مراکز کافی جهت جمع آوری شیر شتر، عدم وجود فرهنگ مصرف مناسب شیر شتر بین مردم از جمله مشکلات تولید شیر شتر در واحدهای پرورشی است.

مهدی جعفری با بیان اینکه این درآمد در 9 ماه گذشته با تولید 6 هزار و 984 تن شیر شتر در 25 واحد پرورش شتر صنعتی و دو هزار و واحد سنتی عاید بهره برداران استان شد، افزود: حداقل سه مرکز جمع آوری شیر در شهرستان های خوسف، نهبندان و فردوس وجود دارد که شیر شتر را به کارخانه شیر شتر در شهرک صنعتی بیرجند منتقل می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، وی شمار بهره برداران در حوزه شیر شتر در استان را دو هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت: شیر شتر تولید شده در خراسان جنوبی علاوه بر مصرف داخل به خراسان رضوی نیز ارسال شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: هم اکنون حداقل سه مرکز جمع آوری شیر در شهرستان های خوسف، نهبندان و فردوس فعالیت دارند که شیر شتر را به کارخانه شیر شتر در شهرک صنعتی بیرجند منتقل می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید شیر شتر در خراسان جنوبی با چه موانعی روبروست؟

تولید شیر شتر در خراسان جنوبی با چه موانعی روبروست؟