مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 11:302022-01-18بين الملل

پیام دمشق به وزرای خارجه کشورهای عربی برای حل اختلافات


وزیر امور خارجه سوریه ضمن ابراز خوش بینی درباره احتمال بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، خبر داد که دمشق اخیرا در راستای بهبود روابط، به اغلب کشورهای عربی پیام ارسال کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه در جریان سخنرانی خود در بنیاد مطبوعات و انتشارات الوحده بر لزوم بهبود روابط سوریه با کشورهای عربی تأکید کرد.

بنابر گزارش دوشنبه خبرگزاری رسمی سوریه (سانا )، وزیر امور خارجه سوریه در این خصوص اظهار داشت: ما در تلاش برای بهبود و بازگردانی روابط عربی-عربی به وضعیت سابق هستیم .

فیصل المقداد ادامه داد: ما اکنون 14 سفارت عربی در دمشق داریم و طی روزهای گذشته به اکثر وزیران خارجه کشورهای عربی پیام هایی ارسال و گفته شد که ما همگی زیان کردیم به گونه ای که کشورهای ما هر روز به جولانگاهی برای [ بیگانگان تبدیل می شوند] و وضعیت اقتصاد [کشورهای] عربی خوب نیست بنابراین ما باید به عنوان [ملتی] عرب به سوی یکدیگر باز گردیم .

المقداد همچنین با اعلام آمادگی سوریه برای برگزاری نشست با تمام کشورهای عربی، به مسئله بازگشت سوریه به اتحادیه عرب پرداخت و بیان کرد: اتحادیه نهادی است که ما در آن به اختلاف بر می خوریم یا به توافق می رسیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیام دمشق به وزرای خارجه کشورهای عربی برای حل اختلافات

پیام دمشق به وزرای خارجه کشورهای عربی برای حل اختلافات