مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 11:202022-01-18بين الملل

چین به مدرن سازی تسلیحات هسته ای ادامه می دهد


این موضع صریح دولت پکن روز سه شنبه 4 ژانویه (14 دی) در حالی اعلام شد که روز پیش از آن پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد متعهد به جلوگیری از گسترش تسلیحات اتمی شده بودند.

- این موضع صریح دولت پکن روز سه شنبه 4 ژانویه (14 دی) در حالی اعلام شد که روز پیش از آن پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد متعهد به جلوگیری از گسترش تسلیحات اتمی شده بودند.

چین اعلام کرد که به خاطر مسائل امنیتی و اطمینان بخشی به مدرن سازی زرادخانه هسته ای خود ادامه خواهد داد و همزمان از دارندگان بزرگ ترین تسلیحات اتمی در جهان، یعنی آمریکا و روسیه خواست تا ذخایر سلاح هسته ای خود را کاهش دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازیورونیوز: این موضع صریح دولت پکن در حالی اعلام شد که روز پیش از آن پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد متعهد به جلوگیری از گسترش تسلیحات اتمی شده بودند.

پنج قدرت یعنی ایالات متحده آمریکا، چین، روسیه، بریتانیا و فرانسه روز دوشنبه اعلام کردند که جنگ هسته ای برنده ندارد و قول دادند به اقدامات خود برای جلوگیری از استفاده غیرمجاز یا نسنجیده از سلاح هسته ای شدت بخشند.

بر پایه گزارش مؤسسه بین المللی تحقیقات صلح استکهلم (سیپری)، در ژانویه 2021 آمریکا دارای 5 هزار و 550 و چین 350 فقره سلاح هسته ای بوده است فو کونگ، مدیر کل اداره کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین به مدرن سازی تسلیحات هسته ای ادامه می دهد

چین به مدرن سازی تسلیحات هسته ای ادامه می دهد