مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 10:152022-01-18اقتصادي

باید و نبایدهای رمزارز ملی


بانک مرکزی ایران در حالی از راه اندازی فاز آزمایشی رمزپول بانک مرکزی ایران با عنوان «رمزریال» خبر می دهد که برخی کارشناسان حوزه فناوری معتقدند دیجیتالی کردن ریال، - بانک مرکزی ایران در حالی از راه اندازی فاز آزمایشی رمزپول بانک مرکزی ایران با عنوان رمزریال خبر می دهد که برخی کارشناسان حوزه فناوری معتقدند دیجیتالی کردن ریال، با ارزش و پشتوانه فعلی، بی معنی است زیرا با گذشت سال ها از مطرح شدن موضوع ارزهای دیجیتالی در ایران، این حوزه هنوز مقررات گذاری نشده و بلاتکلیف مانده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ارز دیجیتال یا Cryptocurrency یک فرم از پول الکترونیکی است که از یک فناوری غیرمتمرکز استفاده می کنند که به کاربران امکان پرداخت امن و ذخیره پول را بدون نیاز به ثبت نام یا استفاده از بانک ها و سازمان های واسطه می دهند.

زمانی که صحبت از ارزهای دیجیتال در کشور ما هم داغ شد، مسوولان حوزه ارتباطات، از پیاده سازی آزمایشی نخستین ارز دیجیتالی کشور توسط پست بانک و عرضه به نظام بانکی برای تأیید خبر دادند.

با وجود این، کارشناسان حوزه بانکداری الکترونیک معتقدند اولا رمزارز بومی فارغ از این که چه ماهیتی داشته باشد، عبارت غلطی است، زیرا ارز یعنی واحد پولی خارجی، بنابراین وقتی کلمه ی بومی به آن اضافه شود، عبارت را دچار اشتباه می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید و نبایدهای رمزارز ملی

باید و نبایدهای رمزارز ملی