مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 09:352022-01-18بين الملل

وزیر خارجه چین: ما از قدرتمان برای زورگویی به کشورهای همسایه استفاده نمی کنیم


وزیر خارجه چین هم زمان با تاکید بر سر حل وفصل مسالمت آمیز اختلافات در دریای چین جنوبی، عنوان داشت که چین از قدرتش برای زورگویی به کشورهای همسایه کوچکتر از جمله فیلیپین استفاده نخواهد کرد.

- وزیر خارجه چین هم زمان با تاکید بر سر حل وفصل مسالمت آمیز اختلافات در دریای چین جنوبی، عنوان داشت که چین از قدرتش برای "زورگویی" به کشورهای همسایه کوچکتر از جمله فیلیپین استفاده نخواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وانگ یی ، وزیر امور خارجه چین، در یک نشست مجازی برگزار شده توسط سفارت چین در مانیل اظهار کرد: تاکید فقط بر ادعاهای یک طرف و تحمیل اراده خود بر دیگران راه مناسبی برای همسایگان جهت رفتار با یکدیگر نیست و چنین مسئله ای با فلسفه شرق مبنی بر اینکه مردم چگونه باید با یکدیگر کنار بیایند، در تناقض است.

اظهارات این وزیر خارجه کمتر از دو ماه پس از آن مطرح می شود که فیلیپین، ممانعت چین از یک کشتی تدارکاتی نظامی در دریای چین جنوبی را محکوم کرد که هشداری را از سوی آمریکا به دنبال داشت؛ هشداری مبنی بر اینکه حمله به کشتی های فیلیپینی به تعهدات دفاعی متقابل این کشور استناد می کند.

ادعاهای سرزمینی گسترده چین در دریای چین جنوبی که به گفته این کشور براساس نقشه های تاریخی است، این کشور را در مقابل با برونیی، مالزی، فی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه چین: ما از قدرتمان برای زورگویی به کشورهای همسایه استفاده نمی کنیم

وزیر خارجه چین: ما از قدرتمان برای زورگویی به کشورهای همسایه استفاده نمی کنیم