مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 09:252022-01-18سياسي

وقف، عاملی برای افزایش حس انسان دوستی در جامعه است


معاون امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، وقف را یکی از عوامل افزایش حس انسان دوستی در جامعه دانست.

- حجت الاسلام علی اکبر صفری، در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه یکی از عناوین وقف انفاق است، اظهار کرد: وقف نوعی کمک رسانی به جامعه در حوزه های مختلف است که سبب تقویت حس انسان دوستی در جامعه می شود.

وی با بیان اینکه وقف به معنای دل کندن از وابستگی ها از جمله مال دنیا است، تصریح کرد: توانایی دل کندن از وابستگی ها یک نعمت الهی است و هرکسی قادر به رسیدن به این مرحله نیست.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل امور اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در خصوص تأثیرات اجتماعی وقف در جامعه بیان کرد: یکی از مشکلات جامعه فقر و نداری اقتصادی و فرهنگی است؛ وقتی فردی بضاعت وقف کردن بخشی از اموال خود را داشته باشد به رفع این مشکلات جامعه کمک خواهد کرد.

صفری در خصوص انواع وقف اظهار کرد: وقف می تواند در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی باشد و نوع وقف بستگی به نیت قلبی وقف کننده دارد.

وی با اشاره به اینکه مؤسس و پایه گذار اصلی وقف، پیامبر اکرم و امیر مومنان علی (ع) بوده اند، گفت: قبل از ایشان نیز پیامبران پیشین به این امر پرداخته بودند اما این امر صراحت زمان پیامبر اکرم (ص) را نداشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقف، عاملی برای افزایش حس انسان دوستی در جامعه است

وقف، عاملی برای افزایش حس انسان دوستی در جامعه است