مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 09:202022-01-18اقتصادي

گردشگری سلامت؛ میانبری برای گسترش تبادلات اقتصادی ایران و افغانستان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، گردشگری در کل و گردشگری سلامت بصورت خاص پتانسیل بالایی در جذب و گردش سرمایه دارد و بسیاری از کشورها با سرمایه گذاری در این حوزه، سود سرشاری را جذب می کنند.

هر چند کشور ایران با توجه به تاریخ و فرهنگ غنی و جاذبه های گردشگری خاص خود، از دیرباز یکی از مقاصد گردشگران بوده و رتبه پنجم جاذبه های طبیعی و رتبه دهم جاذبه های تاریخی در جهان را دارد، اما متاسفانه گردشگری در ایران حداکثر 6/1 تولید ناخالص ملی و نیم درصد اشتغال کشور را به خود اختصاص داده که نسبت به ظرفیت عظیم این حوزه، بسیار اندک به نظر می رسد.

از سوی دیگر با وجود این که ایران در میان کشورهای منطقه، با توجه به ارزش ریال نسبت به ارزهای منطقه ای، مقصدی به صرفه و ارزان بشمار می رود، با این حال زیرساخت های لازم برای گردشگری و گردشگری سلامت در ایران آنطور که باید آماده نیست و به نظر می رسد بی توجهی به این حوزه، ضرر و زیان های زیادی را به کشور وارد کرده و می کند.

افغانستان یکی از کشورهایی است که مشتری دائم گردشگری سلامت ایران می باشد، با این وجود در سال های اخیر حتی بیماران افغانستانی نیز ترجیح می دهند کشورهای دیگری را بعنوان مقصد خود انتخاب کنند.

ظرفیت های مشهد در گردشگری سلامت داوود خوش شکن، مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این باره می گو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردشگری سلامت؛ میانبری برای گسترش تبادلات اقتصادی ایران و افغانستان

گردشگری سلامت؛ میانبری برای گسترش تبادلات اقتصادی ایران و افغانستان