مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 دی 1400 ساعت 23:002022-01-17اقتصادي

شرایط دریافت وام بدون ضامن


رییس جمهوری به بانک ها دستور داد تا پرداخت تسهیلات خرد به مردم با اعتبارسنجی جایگزین اخذ وثیقه شود.

- در شرایطی که مشتریان بانک ها برای دریافت وام های خُرد همواره باید از هفت خوان رستم عبور کنند، اظهارات مسئولان بانکی و دستور رییس جمهوری حاکی از آن است که زین پس، فرآیند اخذ ضامن برای پرداخت وام های زیر100 میلیون تومان به سمت اعتبارسنجی می رود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در نشست امروز رییس جمهوری با مدیران عامل بانک ها پنج دستور به شبکه بانکی ابلاغ شد که حول محورهایی چون سخت گیری بر بدحساب ها، تسهیل پرداخت وام به مردم، واگذاری بنگاه های تملیک شده توسط بانک ها، استرداد سود مازاد دریافتی از مردم و تولیدکنندگان و بازنگری در مقررات و نظامات بانکی به نفع مردم و اجرای عدالت است.

علاوه بر این، رییس جمهوری در این جلسه به بانک ها دستور داد تا پرداخت تسهیلات خرد به مردم با اعتبارسنجی جایگزین اخذ وثیقه شود.

از سوی دیگر، علی بهادری جهرمی_سخنگوی دولت هم از تغییر نوع وثیقه برای وام های زیر 100 میلیون تومان خبر داد و گفت: در پی این تغییر، کسی که کارمند یا حقوق بگیر ثابت دولت است می تواند حقوق خود را وثیقه و اعتبار وامش کند.

پیش از این نیز، رییس کل بانک مرکزی اعلام کرده بود که نظام بانکی برای وثیقه وام های خرد به سمت اعتبارسنجی حرکت کرده و با فراهم شدن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرایط دریافت وام بدون ضامن

شرایط دریافت وام بدون ضامن