مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 دی 1400 ساعت 13:102022-01-17سياسي

آیا ما توان تامین سوخت نیروگاه بوشهر را داریم؟


فریدون عباسی رییس سابق سازمان انرژی اتمی و نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی در گفت گو با خانه ملت به این موضوع پاسخ داد که چرا در مواقع اوج مصرف نیروگاه بوشهر از مدار خارج می شود و اساساً آیا ما توان تامین سوخت نیروگاه بوشهر را داریم؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خانه ملت در سالهای اخیر باراها و بارها خبر خروج نیروگاه اتمی 1000مگاواتی بوشهر از مدار تولید برق آن هم عموماً در مواقع اوج مصرف روی سایت ها و خبرگزاری ها قرار گرفته که آخرین مورد آن در ماه های اخیر بود که در نهایت 10 دی ماه مجدد برق تولیدی این نیروگاه به شبکه برق کشور متصل شد.

فریدون عباسی رییس سابق سازمان انرژی اتمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در این باره اظهار داشت: برنامه تعویض سوخت و یا تعمیر اساسی و جزیی نیروگاه بوشهر برنامه خاص خود را دارد و یک سیر طبیعی است اما باید با مدیریت و برنامه ریزی به گونه ای سیر را طی کرد که در زمان اوج مصرف نباشد.

وی افزود:این کار نیازمند هماهنگی بیشتر بین سازمان انرژی اتمی،وزارت نیرو و وزارت نفت است و اگر یک ستاد فرماندهی باشد مشخص می شود که یک نیروگاه چه زمانی می تواند از مدار خارج شود،البته تجربه ما در اداره نیروگاه هسته ای مانند سایر نیروگاه های گازی،سیکل ترکیبی،فسیلی و یا برق آبی طولانی نیست و تنها حدود 10 سال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا ما توان تامین سوخت نیروگاه بوشهر را داریم؟

آیا ما توان تامین سوخت نیروگاه بوشهر را داریم؟