مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 دی 1400 ساعت 12:302022-01-17فرهنگي

چاپ اثر هنری؛ از قیمت تا واقعیت


چاپ هنری؛ مقوله ای که در دنیای پست مدرن امروزی به نوعی هاله قداست را از اثر هنری گرفته و آن را حتی در میان افرادی که توانایی کافی برای خرید اصل اثر را ندارند ترویج داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این اتفاق اگرچه در وهله ی نخست دوستداران هنر را که علاقه قابل توجهی به تماشای آثار هنرمندان بزرگی مثل محمد احصایی و حسین زنده رودی در محل کار یا منزلشان دارد، به وجد می آورد، اما با نگاهی عمیق تر برخی سوالات در این زمینه مطرح می شوند؛ اینکه برای مثال آیا با تکثیر این آثار، اصالت و قیمت اثر اصلی خدشه دار نمی شود، سود فروش اثر منتشرشده به چه کسی می رسد، چاپ آثار هنری چه پروتکل هایی دارد و سوالاتی از این دست.

در همین راستا به گفت وگو با سعید باباوند، منتقد هنری پرداختیم تا جزییات را از زبان کسی که باید بشنویم.

چاپ هنری؛ بازنشر یا بازتولید؟ این منتقد هنری در ابتدا ضمن اشاره به این نکته که این آثار بازنشر یا بازتولید نیستند، اظهار کرد: آثار چاپ می شوند و اثر چاپی یک کار مستقل از اثر اصلی است.

چاپ هنری از دوران رنسانس توجه هنرمندان را جلب کرد و از قرن هفدهم در جهان هنر چاپ هنری یا دستی به عنوان اثر مستقل جایش را باز کرد و هنرمند نوعی از اثر قابل تکثیر را در مقابل اثر یونیک شروع به تولید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاپ اثر هنری؛ از قیمت تا واقعیت

چاپ اثر هنری؛ از قیمت تا واقعیت