مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 دی 1400 ساعت 10:452022-01-17اجتماعي

تنوع پرندگان پناهگاه حیات وحش یخاب به 117 گونه افزایش یافت


مدیرعامل انجمن حامیان محیط زیست ابوزیدآباد آران و بیدگل با اشاره به مشاهده 7 گونه جدید در پناهگاه حیات وحش یخاب، گفت: تنوع پرندگان در این پناهگاه به 117 گونه افزایش یافت.

- خبرنگار مهر اظهار داشت: به مناسبت هفته هوای پاک و در راستای ثبت گونه های بیشتر انجمن حامیان محیط زیست ابوزیدآباد موفق شد تا با شناسایی و مستند نگاری از هفت گونه پرنده جدید با نام های (دم سرخ پشت بلوطی)، (سسک بیابانی)، (عقاب دریایی دم سفید)، (سهره سینه سرخ)، (چکچک پشت سفید)، (چکاوک سر دم سیاه) و (سلیم طوقی کوچک) در پناهگاه حیات وحش یخاب شهرستان آران و بیدگل تعداد گونه های این پناهگاه ارزشمند واقع در بیابان مرکزی ایران را از 110 به 117 گونه ارتقا دهد.

او افزود: مستندنگاری از این هفت گونه پرنده به کارشناسان تنوع زیستی و انجمن آوای بوم در یک پایش یک روزه در 15 درصد از مساحت این پناهگاه انجام شد.

مدیرعامل انجمن حامیان محیطزیست ابوزیدآباد خاطرنشان کرد: با توجه فون غنی این زیستگاه ارزشمند ظرفیت پژوهش های بیشتر روی تنوع زیستی حیات وحش وجود دارد که نتایج این تحقیقات می تواند در روند حفاظت منطقه کمک شایانی کند تا جوامع محلی بیش از پیش در حفاظت منطقه دخیل و عموم مردم از ارزش های حفاظتی این منطقه آگاه شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنوع پرندگان پناهگاه حیات وحش یخاب به 117 گونه افزایش یافت

تنوع پرندگان پناهگاه حیات وحش یخاب به 117 گونه افزایش یافت