مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 دی 1400 ساعت 10:352022-01-17اقتصادي

چه نظارتی بر فعالیت فروشگاه های زنجیره ای می شود؟


دبیر اتاق اصناف خوزستان برای ساماندهی فروشگاه های زنجیره ای گفت: هرگونه تصمیم گیری و یا ساماندهی فروشگاه ها، کشوری است و اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای به عنوان متولی آن ها را ساماندهی می کند.

- در واقع این ها ساماندهی شده هستند و ما برای آن ها جواز صادر نمی کنیم اما ما به عنوان اتاق اصناف فقط کارهای نظارتی را انجام می دهیم.

ابوالقاسم کوره چینی در گفت وگو با ایسنا درباره تاثیر فعالیت فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای بر واحدهای صنفی و خرده فروشان اظهار کرد: بسیاری از فروشگاه های زنجیره ای کالاهای خود را به صورت مستقیم از تولیدکننده دریافت می کنند که قاعدتا قیمت آن ها نسبت به فروشگاه های سنتی کمتر است.

وی افزود: در حالی که فروشگاه های سنتی کالاهای خود را یا از عمده فروش و یا شرکت های پخش و یا واردکننده و در واقع کالاها را با واسطه های بیشتر، خریداری می کنند و زمانی که کالا واسطه بیشتری داشته باشد، قاعدتا قیمت آن بالاتر خواهد بود.

کوره چینی ادامه داد: کالا از طریق خرده فروش معمولا با قیمت بالاتری نسبت به فروشگاه های زنجیره ای به دست مصرف کننده می رسد و به دلیل اینکه خرده فروش ها توان رقابت با فروشگاه های زنجیره ای را ندارند تعدادی از آن ها جمع آوری شده اند و این موضوع باعث کاهش اشتغال در سطح فروشگاه های سنتی و خرده فروشی می ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه نظارتی بر فعالیت فروشگاه های زنجیره ای می شود؟

چه نظارتی بر فعالیت فروشگاه های زنجیره ای می شود؟