مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 دی 1400 ساعت 00:302022-01-16فرهنگي

حکایت آغاز «تدوین» در سینمای ایران


حسن ایوبی از روزهای آغاز جریان «تدوین» در سینمای ایران گفت و حضور یک تدوینگر با تجربه را در هیئت داوران جشنواره فیلم فجر، ضروری دانست.

- خبرگزاری فارس، گروه سینما: علاوه بر کارگردان، تهیه کننده و بازیگران، افراد دیگر برای تولید یک فیلم حرفه ای تلاش می کنند.

افرادی که اگر نباشند و برای تولید یک فیلم سینمایی نقش آفرینی نکنند، دیگر خبری از فیلم با کیفیت که مخاطب از تماشای آن لذت ببرد، وجود نخواهد داشت.

تدوین یکی از بخش های مهم تولید یک فیلم سینمایی است.

بخشی که به نحوی تمام تلاش تیم تولید به کیفیت انجام آن بستگی دارد و اگر با دقت انجام نشود، ضربه ای کاری به یک فیلم وارد می کند.

تدوینگر در یک فیلم سینمایی انقدر اهمیت دارد که جشنواره فیلم فجر چند دهه است برای آن سیمرغ بلورین در نظر گرفته و آن را به بهترین تدوین اهدا می کند.

به علت این اهمیت به سراغ حسن ایوبی تدوینگر با سابقه سینمای ایران رفته ای و درباره جریان تدوین در سینمای ایران سؤالاتی را پرسیده ایم که در ادامه آن را می خوانید.

حسن ایوبی درباره آغاز جریان تدوین در سینمای ایران، گفت: آغاز تدوین در سینمای ایران به چند سال پیش از انقلاب اسلامی باز می گردد.

در آن سال ها بسیاری از فیلم ها، چیزی به نام تدوین نداشت و عمدتاً کارگردان یا فیلمبردار فیلم ها کاری شبیه به تدوین انجام می د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکایت آغاز «تدوین» در سینمای ایران

حکایت آغاز «تدوین» در سینمای ایران