مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 دی 1400 ساعت 23:252022-01-16بين الملل

افشاگری جدید؛ آموزش نیروهای ویژه اوکراین از سوی سیا برای نبرد با روسیه


یاهو نیوز نوشت، در صورت حمله روسیه به اوکراین شبه نظامیان اوکراینی آموزش دیده توسط سیا نقش محوری ایفا خواهند کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، چند مقام سابق اطلاعاتی و امنیت ملی آمریکا فاش ساختند که سازمان سیا طی یک برنامه آموزشی فشرده مخفیانه در ایالات متحده، تربیت و آموزش نیروهای عملیات ویژه اوکراین برای نبرد محتمل با روسیه را  نظارت می کند.

وبگاه یاهو نیوز ، اخیرا  به نقل از این مقامات نوشت، این برنامه که در سال 2015 آغاز شد در یک مرکز نامشخص در جنوب ایالات متحده انجام می شود و نیروهای آموزش دیده توسط سیا نقش مهمی در مرزهای شرقی اوکراین، مکان  تجمع نیروهای روس ایفا می کنند.

یک مقام ارشد سابق اطلاعاتی امریکا در این زمینه گفت، این برنامه مخفی توسط دولت باراک اوباما رییس جمهور پیشین آمریکا پس از حمله روسیه و انضمام کریمه در سال 2014 بنا شد و تحت دولت ترامپ گسترش یافت و در دولت بایدن بیشتر توسعه یافت.

به گفته 12 مقام سابق اطلاعاتی آمریکا، تا سال 2015،به عنوان بخشی از  تلاش گسترده ضد روسیه، شبه نظامیان شاخه زمینی سیا شروع به سفر به شرق اوکراین کردند تا به همتایان خود مشاوره دهند.

به گفته مقامات سابق اطلاعاتی آمریکا، برنامه چند هفته ای سیا مستقر در ایالات متحده شامل آموزش در زمینه سلاح گرم، تکنیک های استتار، ناوبر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افشاگری جدید؛ آموزش نیروهای ویژه اوکراین از سوی سیا برای نبرد با روسیه

افشاگری جدید؛ آموزش نیروهای ویژه اوکراین از سوی سیا برای نبرد با روسیه