مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 دی 1400 ساعت 15:452022-01-16سياسي

حرم مطهر بنای مستحکمی برای حفاظت از میراث فرهنگی شیعه و اسلام است


مدیر شبکه 14 ترکیه در بازدید از کتابخانه آستان قدس رضوی گفت: حرم مطهر رضوی بنایی مستحکم برای حفاظت از میراث فرهنگی اسلام و تشیع است.

- حریت وارول اظهار کرد: تنوع بخش ها و نوع ارائه خدمات در کتابخانه آستان قدس رضوی، این مکان را به الگویی برای فعالیت های فرهنگی سایر کشورهای اسلامی تبدیل کرده است.

وی کتابخانه و سایر اماکن حرم مطهر را گنجینه ای مملو از ثروتی ارزشمند برشمرد که تاکنون به همت خادمان و به عبارتی یاران امام رضا(ع) حفاظت شده اند، گفت: حفاظت از این گنجینه معنوی حفاظت از میراث یک فرهنگ است.

مدیر شبکه 14 ترکیه ادامه داد: با نگاه به کارنامه سیاه داعشیان در آتش زدن کتابخانه ها و از بین بردن اماکن مذهبی و به یغما رفتن این میراث فرهنگی در بسیاری از کشورهای اسلامی از جمله ترکیه توسط غربیان، به ارزش و اهمیت این حفاظت پی می بریم.

وارول همچنین به ایجاد زمینه های لازم برای تهیه مستند از میراث فرهنگی شیعه در کتابخانه آستان قدس رضوی اشاره کرد و گفت: این اقدام تلاشی برای معرفی این مجموعه در میان عموم جامعه ترکیه و بالاخص پژوهشگران قابل معرفی است.

بر اساس گزارش روابط عمومی کتابخانه آستان قدس رضوی وی اضافه کرد: آنچه در این مجموعه وجود دارد ثروت عظیم فرهنگی است که می بایست به سود مردم از آن بهره برداری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حرم مطهر بنای مستحکمی برای حفاظت از میراث فرهنگی شیعه و اسلام است

حرم مطهر بنای مستحکمی برای حفاظت از میراث فرهنگی شیعه و اسلام است