مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 دی 1400 ساعت 15:202022-01-16سياسي

آخرین سنگر حفاظت از انسانیت مسجد است


معاون فرهنگی، اجتماعی وزیر علوم ضمن اشاره به سیاست های غلطی که منجر به محدود شدن کارکردهای مسجد شد، به اهمیت جایگاه مسجد پرداخت و گفت: آخرین سنگر نهادین حفاظت از انسانیت مسجد است.

- ، عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با حجت الاسلام سیدناصر میرمحمدیان و برخی دیگر از مسئولان بنیاد هدایت، تمرکز بر روی مساجد و کارکردهای آن را وجدآور توصیف کرد و اظهار داشت: مساجد بنا به دلایلی و یا برخی سیاست هایی که بعضاً عامدانه بودند، کارکردهای چندجانبه خود را از دست داده اند.

معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت علوم نمونه این سیاست ها را توسعه فرهنگسراها دانست و با نگاهی آسیب شناسانه به این مسئله، گفت: فرهنگسراها در ظاهر برای این منظور طراحی شدند تا افرادی را که به مسجد نمی رفتند را پوشش دهد؛ اما در نهایت اینگونه شد که برخی از اهل مسجد نیز جذب فرهنگسراها شدند و از مسجد فاصله گرفتند.

وی با اشاره به موضوع محله محوری تصریح کرد: آنچه اهمیت دارد این است که ادبیات جهانی دوباره در حال بازگشت به سمت محله محوری است و پلیس محله، روابط همسایگی و نظایر اینها نمودی از این بازگشت است و بخش عظیمی از متفکران حل معضلات جامعه مدرن را در احیای چارچوب محله می دانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین سنگر حفاظت از انسانیت مسجد است

آخرین سنگر حفاظت از انسانیت مسجد است