مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 دی 1400 ساعت 13:502022-01-16ورزشي

انقراض تدریجی ورزش های آبی از بستر زاینده رود


بازگشایی و جریان دائمی زاینده رود یک مطالبه عمومی برای مردم اصفهان است، چرا که خشک شدن این رودخانه از جهات مختلف به اصفهان ضربه زده که یک مورد آن، - انقراض تدریجی ورزش های آبی از بستر زاینده رود است.

احسان بعیدی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص ادامه وضعیت خشکی زاینده رود و تبعات آن در وضع سلامت و ورزش مردم اصفهان می گوید: مشکلاتی که خشکی زاینده رود برای جهان شهر اصفهان ایجاد کرده است، یکی و دو مورد نیست، یکی از مهم ترین ضربات جبران ناپذیری که این خشکی به اصفهان وارد کرد، انقراض تدریجی بسیاری از رشته های ورزشی به خصوص قایقرانی است.

وی ادامه داد: اصفهان مهد بسیاری از انواع رشته های قایقرانی در ایران و آسیا بود و همواره شاهد تمرینات قایقرانان حرفه ای در رودخانه زاینده رود و در محدوده شهر اصفهان بودیم که با جریان موقتی زاینده رود و خشکی شدن آن در سال های اخیر، عملاً عرصه برای ورزشکاران تنگ شد و کم کم این ورزشکاران مجبور به کوچ تمرینی یا خداحافظی با رشته های خود شدند.

وی افزود: بسیاری از رشته های آبی همانند کاناپولو در اصفهان فعالیت خود را شروع و سپس به سایر استان ها منتقل شدند و یا رشته هایی مثل کایاک و دراگون بوت در حال فراموشی است، در حالی که در زمان تمرینات این ورزشکاران، تصویری زیبا و آرام بخش نیز برای شهروندان ایجاد می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انقراض تدریجی ورزش های آبی از بستر زاینده رود

انقراض تدریجی ورزش های آبی از بستر زاینده رود