مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 دی 1400 ساعت 13:102022-01-16بين الملل

نانوذرات جدیدی که می توانند ذرات آلاینده آب و هوا را جذب کنند


پژوهشگران آمریکایی، نوع جدیدی از نانوذرات را ابداع کرده اند که می توانند به ذرات آلاینده آب و هوا متصل شوند و آنها را جذب کنند.

- پژوهشگران آمریکایی، نوع جدیدی از نانوذرات را ابداع کرده اند که می توانند به ذرات آلاینده آب و هوا متصل شوند و آنها را جذب کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نانومگزین، شاید یک نانوذره جدید بتواند کار بزرگی را در حوزه شیمی انجام دهد.

کارل بروزک (Carl Brozek)، شیمی دان دانشگاه اورگن (University of Oregon) آمریکا و گروهش، نوعی ماده متخلخل همه کاره موسوم به چارچوب فلزی-آلی (MOF) را به نانوکریستال ها تبدیل کرده اند تا استفاده از آنها فراتر از کاربردهای آزمایشگاهی، آسان تر شود.

نانوذراتی از این دست، طیف وسیعی از کاربردهای احتمالی را دارند؛ از پوشش های سطحی که می توانند بار الکتریکی را ذخیره کنند تا فیلترهایی که آلاینده ها را از هوا یا آب حذف می کنند.

بروزک گفت: این نانوکریستال ها، کوچک ترین و پایدارترین نمونه های چارچوب فلزی-آلی هستند که تاکنون ساخته شده اند و ویژگی های جالبی دارند؛ به ویژه اینکه می توانند رسانای الکتریسیته باشند و با توجه به اندازه ذره، رفتار متفاوتی را نشان دهند.

وی افزود: به نظر می رسد که ما واقعا به حوزه جدیدی وارد شده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نانوذرات جدیدی که می توانند ذرات آلاینده آب و هوا را جذب کنند

نانوذرات جدیدی که می توانند ذرات آلاینده آب و هوا را جذب کنند