مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 دی 1400 ساعت 11:102022-01-16بين الملل

یک زن نامزد ریاست جمهوری عراق شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، شیلان فؤاد شخصیت مستقل کُرد اعلام کرد که نامزد ریاست جمهوری عراق شده است و نامزدی یک زن برای این پست برای نخستین بار در عراق روی می دهد و نشانگر آن است که که زنان نیز مانند مردان می توانند دولت را مدیریت کنند و .

- شیلان فؤاد نخستین زن کُرد عراقی است که اعلام کرده، برای تصدی پست ریاست جمهوری عراق نامزد شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، شیلان فؤاد شخصیت مستقل کُرد اعلام کرد که نامزد ریاست جمهوری عراق شده است و نامزدی یک زن برای این پست برای نخستین بار در عراق روی می دهد و نشانگر آن است که که زنان نیز مانند مردان می توانند دولت را مدیریت کنند و بالاترین مناصب را در آن داشته باشند.

وی در گفتگو با شبکه کُردی رووداو تصریح کرد که تلاش می کند تا نخستین زن مستقل نماینده ای باشد که برنده ریاست جمهوری در عراق می شود.

این در حالی است که تاکنون 26 نفر نامزد پست ریاست جمهوری شده اند که از این تعداد، نام 11 شخصیت کرُد از جمله شیلان فؤاد به چشم می خورد.

وی افزود که با توجه به رقابت شدید بین دو حزب بزرگ کُرد، حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی، با جناح ها و احزاب سیاسی مختلف برای جلب حمایتشان در پارلمان به منظور دستیابی به پست ریاست جمهوری، تماس برقرار خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک زن نامزد ریاست جمهوری عراق شد

یک زن نامزد ریاست جمهوری عراق شد