مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 دی 1400 ساعت 11:402022-01-15اجتماعي

دروازه ورود به کرج قدیم کجاست؟


کرج رنگین کمان اقوام کشور است، برخی از این اقوام از سالیان دور در این شهر که روزگاری پر از باغ و رودخانه بوده، ساکنند و برخی که تعدادشان کم هم نیست، - طی چند دهه گذشته به واسطه مهاجرت، به میهمانان همیشگی ایران کوچک تبدیل شده اند برای آشنایی با محلات کرج که اقوام مختلفی چون کرد، لر، ترک و .

در آنها ساکن هستند، سراغ مهراب رجبی، رییس بنیاد البرز شناسی رفته ایم تا در گفت وگویی کوتاه ما را با شهری که بخشی از هویتمان را شکل داده آشنا کند.

برای شناخت کرج باید از کجا شروع کنیم؟ در واقع شناخت کرج را باید از محدوده میدان کرج تا پل شاه عباسی شروع کرد.

از گذشته های دور کرج را با عنوان سرپل می شناختند که علت این نام گذاری محدوده بین میدان کرج تا پل شاه عباسی بود که برای بسیاری از مسافران شناخته ترین نقطه شهر محسوب می شد.

کهن ترین قسمت کرج کجاست؟ وقتی از کرج قدیم حرف می زنیم باید مستقیم به محدوده ای اشاره کنیم که برای اولین بار نمادهای مدنیت کرج مثل کتابخانه، سینما و.

را در خود جای داده است.

با این اوصاف باید گفت کهن ترین قسمت کرج حدفاصل پل تا میدان کرج است که از گذشته تا کنون با عنوان منطقه سرپل شناخته می شود.

دروازه ورود به کرج قدیم کجاست؟ در چند دهه گذشته وقتی مسافری قصد ورود به کرج را داشت، باید از جاده قدیم وارد کلاک می شد و پس از آن با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دروازه ورود به کرج قدیم کجاست؟

دروازه ورود به کرج قدیم کجاست؟