مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 دی 1400 ساعت 10:352022-01-15اجتماعي

تیمارگری رایگان در قلب حیات وحش دنا/داستان شنیدنی پرواز عیسی با عقاب! + عکس و فیلم


خبرگزاری فارس سی سخت؛ عباس شیرزادی- آلپ ایران با 52 قله بالاتر از 4000 متر در رشته کوه میانی زاگرس قرار گرفته و شهر زیبا و توریستی سی سخت به مانند نگینی در میان این قلل سر به فلک کشیده یکی از دیدنی ترین نقاط کشور در جنوب غربی کشور است که آب و هوای متفاوت و گونه های جانوری و گیاهی متعدد دارد.

شهر سی سخت به شهر برف و آفتاب ملقب شده و در منطقه حفاظت شده دنا قرار گرفته منطقه ای که سالانه پذیرای ده ها و صدها هزار نفر گردشگر و مسافر و تعداد زیادی توریست است.

دنا از مناطق تحت حفاظت سازمان محیط زیست ایران است که در رشته کوه دنا در استان های کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان قرار دارد.

رشته کوه دنا با 80 کیلومتر طول، طولانی ترین رشته کوه زاگرس است.

زیستگاه های مهم حیات وحش دنا عبارتند از تنگ شاه قاسم، چهارتنگ کل نقره ای، تنگ پوتک، تنگ قدویس، شنبلیه دون، تنگ شهسوار، تنگ حیدری، خاریدون، تل سیاه، آلج، گورویل، آب ملخ، تنگ پونه ای، گردنه بیژن، تنگ حرا، تنگ طوفال، آبشار دره ناری، بن شاهی، گردنه اتابکی، تل سبز، گردنه مورک، جنگل های بلوط حاشیه دنا، تنگ بن رود، تنگ کره، نهمون، مورطویله، خاکی، قبله و آسمونی که در این زیستگاه ها گردشگران، پژوهشگران و علاقه مندان به طبیعت می توانند سیمای حیات وحش زاگرس را با چشم مسلح و غیر مسلح براحتی رویت کنند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تیمارگری رایگان در قلب حیات وحش دنا/داستان شنیدنی پرواز عیسی با عقاب! + عکس و فیلم

تیمارگری رایگان در قلب حیات وحش دنا/داستان شنیدنی پرواز عیسی با عقاب! + عکس و فیلم