مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 دی 1400 ساعت 18:202022-01-13اقتصادي

صادارت کیوی به هند از هفته آینده


صادرات کیوی ایران که مازندران بزرگ ترین تولید کننده آن محسوب می شود از حدود یک ماه پیش به خاطر مشاهده شپشک در چند محموله ارسالی به کشور هند متوقف و باعث نگرانی تولید کنندگان ، - سورتینگ داران و صادر کنندگان شده بود.

معاون قرنطینه و بهداشت گیاهی سازمان حفظ نباتات کشور گفت : با کمک دیپلماسی فعال ، مشکل محدودیت صادرات کیوی به کشور هند برطرف شد و از هفته آینده بار دیگر صادرات این محصول با کیفیت ایرانی از سر گرفته می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا؛ مهدی قائمیان روز پنجشنبه در پایان جلسه بررسی وضعیت صادرات کیوی مازندران که در فرمانداری شهرستان تنکابن برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا کیوی تولیدی مازندران را عاری از هرگونه آفت توصیف کرد و افزود : منطقه غرب مازندران یکی از باکیفیت ترین کیوی کشور و حتی دنیا را تولید می کند و این کیوی تولید شده تقریبا عاری از آفت و بیماری ها است.

وی اظهار داشت : متاسفانه در زمانی که کیوی ایران می بایست صادر می شد ، طرف هندی که یکی از بزرگ ترین مشتریان این محصول تولیدی ایران است ، اعلام کرد که برای مشخص شدن شپشک مشاهده شده در چند محموله به طور موقت جلوی واردات کیوی ایران را می گیرد.

قائمیان با بیان اینکه برای رفع این مشکل در کوتاه مدت نیاز به رایزنی و دیپلماسی اقتصادی بود ، خاطرنشان کرد : خوشبختانه سفارت ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادارت کیوی به هند از هفته آینده

صادارت کیوی به هند از هفته آینده