مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 دی 1400 ساعت 07:302022-01-11سياسي

تخت روانچی: آمریکا باید الواح هخامنشی را کامل تحویل دهد


الواح هخامنشی شامل بیش از 30 هزار لوح است و در سال 1314 بر اساس مصوبه دولت از طریق کشتی به موسسه شرق شناسی دانشگاه شیکاگوی آمریکا فرستاده شد و سال 1316 به آنجا رسید.

- الواح هخامنشی شامل بیش از 30 هزار لوح است و در سال 1314 بر اساس مصوبه دولت از طریق کشتی به موسسه شرق شناسی دانشگاه شیکاگوی آمریکا فرستاده شد و سال 1316 به آنجا رسید.

مجید تخت روانچی سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل اظهار داشت: آمریکا باید الواح هخامنشی را کامل و بدون بهانه تحویل دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرآنلاین، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد گفت: حدود 90 سال پیش الواح هخامنشی برای مطالعه با قرار امانت سه ساله به موسسه شرق شناسی شیکاگوی آمریکا رفته و متاسفانه از آن زمان تا امروز بصورت کامل بازگردانده نشده است.

تخت روانچی با بیان اینکه این الواح بخشی از فرهنگ و تاریخ کشور و متعلق به مردم ایران است، اظهار داشت: آمریکا هر بار به بهانه ای این کار را به تعویق می اندازد در حالی که خود آمریکایی ها هم قبول دارند این الواح به صورت امانت به آمریکا آمده، ولی به طور کامل بازگردانده نشده است.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل ، خواست ایران را روشن دانست و تاکید کرد امانت باید به صورت کامل، مرتب و سالم برگردد و تحویل دولت ایران شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخت روانچی: آمریکا باید الواح هخامنشی را کامل تحویل دهد

تخت روانچی: آمریکا باید الواح هخامنشی را کامل تحویل دهد