مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 دی 1400 ساعت 07:102022-01-11اقتصادي

سقوط بی سابقه ارزش لیره لبنان در برابر دلار آمریکا


قیمت دلار آمریکا در برابر لیره لبنان روز دوشنبه رکورد جدیدی در بازار سیاه را به ثبت رساند و هر دلار آمریکا در بازار سیاه لبنان، نزدیک به 32 هزار لیره معامله شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از رسانه های لبنانی، هر دلار آمریکا در بازار سیاه لبنان 32 هزار لیره فروخته شد و قیمت خرید آن نیز 31 هزار و 950 لیره بود.

کاهش ارزش لیره در برابر دلار آمریکا همزمان با آن صورت می گیرد که قیمت دولتی دلار در بانک مرکزی لبنان حدود یکهزار و 510 لیره اعلام شد.

پیش از این کم ترین قیمت لیره لبنان در برابر هر دلار آمریکا، 25 هزار لیره بوده است.

لبنان هم اکنون به دلیل توطئه خارجی و فساد داخلی با بدترین بحران مالی خود در طول تاریخش مواجه است؛ در چند ماه اخیر قیمت کالاها و خدمات در لبنان هم سر به فلک کشیده و تورم در 12 ماه متوالی، بیش از 100 درصد افزایش یافته است.

اداره آمار مرکزی لبنان اعلام کرده که بهای مواد غذایی از سال 2020 تاکنون در این کشور چهار برابر شده است و این بدان معنا است که در حال حاضر دو سوم از جمعیت چهار میلیون و دویست هزار نفری لبنان زیر خط فقر به سر می برند.

شرایط اقتصادی این روزهای لبنان آنقدر وخیم شده که سازمان ملل متحد هشدار داده که 80 درصد مردم این کشور پول برای خرید غذا ندارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سقوط بی سابقه ارزش لیره لبنان در برابر دلار آمریکا

سقوط بی سابقه ارزش لیره لبنان در برابر دلار آمریکا