مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 دی 1400 ساعت 11:502022-01-10اجتماعي

مزرعه های صنعتی و بومی طیور اردبیل در معرض آنفلوآنزای حاد پرندگان


مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: با توجه به ورود ویروس این بیماری به کشور و درگیری طیور صنعتی، وضعیت بحرانی شده و احتمال آلوده شدن مزرعه های صنعتی و طیور بومی بسیار بالاست.

- ، بهلول تکلوی ظهر دوشنبه در بازدید از مزارع طیور صنعتی در اردبیل اظهار کرد: تیم های واکنش سریع پیشگیری، کنترل و مهار آنفلوانزای فوق حاد پرندگان این استان در پی آلوده شدن دو واحد مرغ تخم گذار به ویروس در یکی از نقاط شرقی کشور، تجهیز و به حالت آماده باش کامل در آمدند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ورود ویروس این بیماری به کشور و درگیری طیور صنعتی، وضعیت بحرانی شده و احتمال آلوده شدن مزرعه های صنعتی و طیور بومی بسیار بالاست و ضرورت دارد سطح هوشیاری را بسیار بالا رفته و آمادگی کامل برای مقابله با بیماری حفظ شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با هشدار جدی به تمامی فعالان صنعت طیور و پرورش دهندگان طیور بومی، سنتی و روستایی استان اردبیل افزود: باید در کنار تقویت و تشدید اقدام های بهداشتی و قرنطینه ای از هرگونه تردد غیرضروری به مزرعه ها خودداری و در صورت بروز هر گونه تلفات غیرعادی یا افت معنی دار تولید و مصرف دان و آب مراتب بلافاصله به نزدیکترین مرکز دامپزشکی گزارش شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مزرعه های صنعتی و بومی طیور اردبیل در معرض آنفلوآنزای حاد پرندگان

مزرعه های صنعتی و بومی طیور اردبیل در معرض آنفلوآنزای حاد پرندگان