مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 دی 1400 ساعت 08:452022-01-10سياسي

کشف آثاری از دوران سلوکی و اشکانی در بیستون


سرپرست هیأت باستان شناسی در تپه گوهره بیستون، حاصل کاوش در این محوطه را کشف آثار و شواهد معماری نظیر دیوارهای سنگی و خشتی و سنگفرشی از سه فاز مختلف زمانی - احتمالا سلوکی، - اوایل اشکانی و اواسط تا اواخر اشکانی- اعلام کرد.

رامین چهری سرپر با اعلام این خبر اظهارکرد: تپه گوهره در روستایی به همین نام واقع شده که با فاصله چهار کیلومتری از آثار شاخص بیستون و راه شاهی بر این منطقه مهم اشراف دارد.

سرپرست هیأت باستان شناسی با بیان اینکه نخستین بار این محوطه سال 1393 توسط خودش شناسایی و بررسی شد، افزود: تپه گوهره که بر روی یک محوطه از دوران آهن شکل گرفته، جدای از شرایط سیاسی جغرافیایی خاصی که دارد، دارای سفال های شاخص از دوره های سلوکی و اشکانی بوده و همچنین شواهدی از معماری در آن دیده می شد.

این دانشجوی دکتری دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: آثار و شواهد موجود نشان از یک محوطه مهم در منطقه بگستانه دوران تاریخی داشت از این رو و در نهایت کاوش در این محوطه در دستور کار قرار گرفت و یک ترانشه اصلی در ابعاد 5 در 10 و یک گمانه 3در2 بر روی سطح تپه ایجاد شد.

وی حاصل کاوش در این محوطه را کشف آثار و شواهد معماری مانند دیوارهای سنگی و خشتی و سنگفرشی از سه فاز مختلف زمانی احتمالا سلوکی، اوایل اشکانی و اواسط تا اواخر اشکانی اعلام کرد و افزود: البته در حدود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف آثاری از دوران سلوکی و اشکانی در بیستون

کشف آثاری از دوران سلوکی و اشکانی در بیستون