مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 دی 1400 ساعت 03:452022-01-10بين الملل

مذاکره مقامات آمریکا و روسیه درباره دیدار پوتین و بایدن


شرمن و ریابکوف در مورد موضوعات دوجانبه ای که روسای جمهور روسیه و آمریکا در نشست پیش رو به آن خواهند پرداخت، گفتگو کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر از تاس، بر اساس بیانیه ند پرایس ، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، وندی شرمن ، معاون وزیر امور خارجه این کشور با سرگیی ریابکوف ، معاون وزیر امور خارجه روسیه در ژنو دیدار کرد و گفت که ایالات متحده به این اصل متعهد است که کشورها در انتخاب متحد خود آزاد هستند.

بر اساس این بیانیه، شرمن و ریابکوف در مورد موضوعات دوجانبه ای که رؤسای جمهور روسیه و آمریکا قرار است در نشست فوق العاده گفتگوی ثبات استراتژیک در 10 ژانویه به آن بپردازند، گفت و گو کردند.

پرایس گفت: معاون وزیر خارجه بر تعهد ایالات متحده به اصول بین المللی حاکمیت، تمامیت ارضی و آزادی کشورهای مستقل در انتخاب متحدان خود تأکید کرد.

این مقام آمریکایی همچنین گفت: معاون وزیر خارجه تاکید کرد که ایالات متحده از پیشرفت واقعی از طریق دیپلماسی استقبال خواهد کرد.

ایالات متحده در نشست پیش روی رؤسای جمهور دو کشور درباره برخی مسائل دوجانبه با روسیه بحث خواهد کرد، اما امنیت اروپا را بدون متحدان و شرکای اروپایی خود مورد بحث قرار نخواهد داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مذاکره مقامات آمریکا و روسیه درباره دیدار پوتین و بایدن

مذاکره مقامات آمریکا و روسیه درباره دیدار پوتین و بایدن