مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 22:502022-01-09بين الملل

بلینکن: در مذاکره با روسیه به نگرانی ها رسیدگی می شود


آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت: در مذاکرات با روسیه به هرگونه نگرانی مشروع روسیه رسیدگی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، گفتگو های امنیتی راهبردی روسیه و آمریکا در 10 ژانویه 2022 (20 دی)، نشست شورای ناتو و روسیه در 12 ژانویه (22 دی) و نشست شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا در 13 ژانویه (23 دی) برگزار خواهد شد و وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا ریاست هیات آمریکایی را در گفتگو های دو جانبه راهبردی با روسیه برعهده خواهد داشت.

بلینکن روز یکشنبه به وقت محلی در مصاحبه با شبکه ای بی سی نیوز آمریکا گفت که ایالات متحده آماده گفتگو در مورد محدودیت های استقرار موشکی و رزمایش های نظامی در اروپا در مذاکرات این هفته با روسیه بر سر اوکراین است.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود به عنوان مثال ممکن است زمینه هایی برای تمدید پیمان منع موشک های هسته ای میان برد با روسیه که دولت ترامپ از این پیمان خارج شد، وجود داشته باشد.

این مقام دولت بایدن اظهار داشت به همین ترتیب، توافق هایی در مورد استقرار نیرو های متعارف در اروپا، دامنه و مقیاس رزمایش ها وجود دارد، که اگر پایبندی به آن متقابل باشد، یعنی روسیه به تعهدات خود عمل کند زمینه هایی برای کاهش تنش ها، ایجاد شفافیت بیشتر و اعتماد بیشتر به وجود می آید که همه این ها نگرانی ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلینکن: در مذاکره با روسیه به نگرانی ها رسیدگی می شود

بلینکن: در مذاکره با روسیه به نگرانی ها رسیدگی می شود