مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 14:302022-01-09اقتصادي

خطرات فشار مالیاتی جدید بر کسب و کارها


عضو اتاق بازرگانی تهران می گوید بخشی از درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده در بودجه 1401 می تواند به افزایش فشار بر کسب و کارهای شناسنامه دار بخش خصوصی منجر شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در سال های اخیر و به دنبال کاهش دسترسی دولت به درامدهای نفتی، بخشی از تمرکز برای جبران این درآمدها به افزایش درآمدهای مالیاتی اختصاص یافته و در لایحه بودجه 1401 نیز پیش بینی هایی برای افزایش درآمدهای مالیاتی دولت از محل انجام شده است.

این تمرکز بر روی درآمدهای مالیاتی در حالی رخ داده که در ایران بخشی از کسب و کارها توانسته اند از مالیات فرار کنند و برخی فعالیت ها در بازارهای اقتصادی نیز هنوز مشمول مالیات نشده اند.

به دنبال این اتفاق دولت تلاش کرده بر روی مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات ستانی از برخی کالاهای لوکس تمرکز کند.

هرچند وزیر اقتصاد اعلام کرده که دولت تمرکز خود را بر فرارهای مالیاتی قرار داده و مردم نباید نگرانی در این حوزه داشته باشند اما به نظر می رسد بخش خصوصی همچنان دغدغه هایی در این بخش دارد.

رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران با اشاره به اینکه بخش هایی از لایحه بودجه 1401 که کلیات آن به تصویب مجلس رسیده، نگرانی هایی را در میان بخش خصوصی پدید آورده، گفت: به دنبال آن هستیم که در زمان باقی مانده تا تصویب جزییات این لایحه، نظرات بخش خصوصی را به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطرات فشار مالیاتی جدید بر کسب و کارها

خطرات فشار مالیاتی جدید بر کسب و کارها