مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 03:352022-01-09اجتماعي

DNA حیوانات در محیط باغ وحش شناور است


نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد در باغ وحش، نه فقط بوی غذایی که می خورند یا ضایعات آنها استنشاق می شود بلکه DNA آنها نیز تنفس می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از مدیسن نت، محققان دو تیم تحقیق با نمونه برداری از هوای باغ وحش های محلی، DNA کافی برای شناسایی حیوانات اطراف را جمع آوری کردند.

آنها می گویند مطالعه آنها به طور بالقوه می تواند به ابزاری ارزشمند و غیرتهاجمی برای ردیابی تنوع زیستی تبدیل شود.

کریستین بوهمن ، عضو تیم تحقیق از دانشگاه کپنهاگ در دانمارک، گفت: گرفتن DNA محیطی موجود در هوا از مهره داران این امکان را برای ما فراهم می کند که حتی حیواناتی را که نمی توانیم ببینیم در آنجا هستند، تشخیص دهیم.

در حالی که حیوانات ساکن در خشکی را می توان با دوربین ها یا بررسی رد پا یا مدفوع زیر نظر گرفت، اما این اشکال وجود دارد که در این روش ها نیاز به کار میدانی شدید و نیاز به حضور فیزیکی حیوان باشند.

DNA محیطی موسوم به eDNA، یک تکنیک به خوبی تثبیت شده است که اغلب برای پایش موجودات آبزی با تعیین توالی eDNA از نمونه های آب استفاده می شود.

الیزابت کلر ، محقق ارشد تیم دانشگاه کویین مری لندن، می گوید: در مقایسه با آنچه که مردم در رودخانه ها و دریاچه ها پیدا می کنند، نظارت بر DNA موجود در هوا بسیار سخت است، زیرا به نظر می رسد DNA در هوا فوق العاده رقیق شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

DNA حیوانات در محیط باغ وحش شناور است

DNA حیوانات در محیط باغ وحش شناور است