مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 دی 1400 ساعت 08:452022-01-07فرهنگي

خسارت 85 میلیارد ریالی سیل به بناهای تاریخی هرمزگان


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان گفت: متأسفانه بارش باران های شدید در این هفته خساراتی را به بناهای تاریخی استان وارد کرده است.

- سهراب بناوند ظهر امروز (17 دی ماه) در جمع خبرنگاران، بابیان این مطلب افزود: 8 اثر تاریخی استان به دلیل بارش باران شدید و جاری شدن سیلاب، آسیب و خسارت دیده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان افزود: با توجه به شدت باران های اخیر و سیلابی شدن رودخانه ها، آثار تاریخی شهرستان میناب ازجمله قلعه هزاره، قلعه گوربند و قلعه کردر دچار خسارت شدند.

او با اشاره به اینکه قلعه مغویه در شهرستان بندرلنگه نیز در اثر باران های سیل آسا آسیب دیده است، افزود: در شهرستان بستک هم به قلعه و حمام خان آسیب واردشده است.

بناوند بیان کرد: قلعه پرتغالی های جزیره هرمز و قلعه کمیز در رودان نیز به دلیل بارش باران شدید و جاری شدن سیلاب آسیب و خسارت دیده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان ادامه داد: بر اساس بررسی ها و پایش هایی که در این مورد انجام شده مشخص شد که حدود 85 میلیارد ریال خسارت و آسیب به این بناها واردشده و برای مرمت این آثار به اعتباری در این حدود نیاز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت 85 میلیارد ریالی سیل به بناهای تاریخی هرمزگان

خسارت 85 میلیارد ریالی سیل به بناهای تاریخی هرمزگان