مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 دی 1400 ساعت 18:002022-01-05بين الملل

واکنش اتحادیه اروپا به مذاکرات آمریکا و ناتو با روسیه


منابع اروپایی روز چهارشنبه اعلام کردند که اتحادیه اروپا خواهان ایفای نقش در مذاکرات تضمین امنیتی آتی میان آمریکا، ناتو و روسیه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از اسپوتنیک ، منابع اروپایی همچنین از شیوه برگزاری مذاکرات هفته آینده میان آمریکا، ناتو و روسیه در ژنو و بروکسل برای بررسی امنیت اوکراین و کل اروپا ابراز نارضایتی کردند.

یک مقام اروپایی که نامی از وی برده نشده است گفت: اگر چه مقامات آمریکایی با همتایان خود در بروکسل و کشور های اروپایی در ارتباط بوده اند، واشنگتن سعی نکرده است پیشنهادات مذاکره از سوی مسکو (درخصوص تضمین های امنیتی) را تغییر دهد.

این ادعا ها پس از آن مطرح شد که جوسپ بورل، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در روز سه شنبه تاکید کرد بروکسل نمی تواند در مذاکرات درباره ساختار امنیتی اروپا در سال های آتی یک تماشاگر بی طرف باشد .

ولادیمیر چیژوف، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا، هفته گذشته به خبرنگاران گفت که مشارکت احتمالی اتحادیه اروپا در مذاکرات تضمین امنیت هیچ ارزش افزوده مشخصی ندارد.

وی همچنین اعلام کرد که روسیه اتحادیه اروپا را یک نهاد نظامی در نظر نمی گیرد و به همین دلیل تضمین های امنیتی روسیه خطاب به ناتو است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش اتحادیه اروپا به مذاکرات آمریکا و ناتو با روسیه

واکنش اتحادیه اروپا به مذاکرات آمریکا و ناتو با روسیه