مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 دی 1400 ساعت 04:352022-01-05اجتماعي

حمله تراکتورهای طبیعت به مزارع «آبدانان» / گرازها گرسنه اند


به دلیل کاهش علوفه که بر اثر خشکسالی در مراتع و جنگل ها به وجود آمده گرازها به مزارع کشاورزی حمله کرده و سبب خسارت به آنها شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس تعدادی گراز به مزارع کشاورزی سیاخانی و همچنین سایر مناطق کشاورزی در آبدانان حمله و باعث تخریب این مزارع شده است.

احمدعلی ایمانی رییس محیط زیست آبدانان در گفت وگو با خبرنگار فارس گفت: گرازها به دلیل کاهش علوفه که بر اثر خشکسالی در مراتع و جنگل ها به وجود آمده باعث حضور این جانوران به مزارع کشاورزی در بیشتر نقاط شهرستان شده است و زمین های کشاورزی را تخریب کرده است.

وی افزود: یکی از غذاهای مورد علاقه گرازها بذر بلوط است که متاسفانه به علت برداشت بیش از حد آن توسط مردم چه برای استفاده دام های خود و چه برای فروش به خارج از شهرستان این حیوانات مجبور هستند برای بقای خود از محصولات کشاورزی تغذیه کنند و به اراضی کشاورزی آسیب برسانند.

ایمانی با اشاره به اینکه یکی از خصلت های گرازها زیر و رو کردن زمین است گفت: این عمل در مراتع و جنگل ها باعث تکثیر گیاهان و درختان می شود و این جانور را به تراکتور طبیعت معروف کرده است گرازها به خاطر این ویژگی باعث آسیب به زمین های کشاورزی می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمله تراکتورهای طبیعت به مزارع «آبدانان» / گرازها گرسنه اند

حمله تراکتورهای طبیعت به مزارع «آبدانان» / گرازها گرسنه اند