مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 دی 1400 ساعت 18:152022-01-04اقتصادي

ثبت اختراع قرص جوشان عناب در خراسان جنوبی


رییس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: «قرص جوشان آرام بخش و ضد افسردگی عناب» توسط پژوهشگران مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان در سامانه مالکیت فکری ثبت اسناد و املاک کشور با شماره 104661 ثبت شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، جلال الدین صادقی رییس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خام فروشی محصولات کشاورزی یکی از چالش ها و معضلات استان است و می تواند یکی از علل ناکامی صادرات تلقی شود.

وی گفت: ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تولید فرآورده های غذایی دارویی از محصولات استراتژیک استان می تواند از خام فروشی محصولات ارزشمند استان مانند زرشک، زعفران و عناب جلوگیری کند و یکی از بهترین راهکارهای توسعه اشتغال پایدار، ایجاد ارزش افزوده محصولات و توسعه اقتصادی، جلوگیری از مهاجرت بی رویه و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی است.

رییس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی افزود: میوه عناب با توجه به خواص تغذیه ای و دارویی بالا، پتانسیل بسیار خوبی برای فرآوری دارد و می توان از این محصول فرآورده های متعدد غذایی و دارویی تولید کرد.

وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی استان از سال 1396 برای کاهش خام فروشی و صادرات خام محصولات استراتژیک استان و ایجاد فرآورده های متنوع تر و باکیفیت تر از این محصولات اقدام به تولید دانش ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت اختراع قرص جوشان عناب در خراسان جنوبی

ثبت اختراع قرص جوشان عناب در خراسان جنوبی