مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 دی 1400 ساعت 08:402022-01-04بين الملل

ژاپن فعالیت نظامی و دیپلماتیک در جزایر حوزه اقیانوس آرام را تشدید می کند


ژاپن قصد دارد اواخر سال جاری میلادی سفارتش را در جمهوری جزیره کیریباتی در اقیانوس آرام در راستای تلاش های آمریکا و متحدانش برای مقابله با نفوذ فزاینده چین در منطقه هند-اقیانوسیه، - ژاپن قصد دارد اواخر سال جاری میلادی سفارتش را در جمهوری جزیره کیریباتی در اقیانوس آرام در راستای تلاش های آمریکا و متحدانش برای مقابله با نفوذ فزاینده چین در منطقه هند-اقیانوسیه، افتتاح کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست، روزنامه یومیوری ژاپن به نقل از یکی از مقامات وزارت خارجه این کشور تایید کرد، ژاپن همچنین در ضمن تلاش برای افزایش همکاری نظامی اش با نیروهای فرانسوی در منطقه، قصد دارد در کالدونیای جدید تحت کنترل فرانسه هم کنسولگری افتتاح کند.

این اقدام پس از آن صورت می گیرد که یوشیهیده سوگا، نخست وزیر سابق ژاپن در ژوییه گذشته خواستار روابط عمیق تر بین توکیو و 14 کشور کوچک حوزه اقیانوس آرام و اراضی تحت کنترل فرانسه در این منطقه، مانند کالدونیای جدید و پلی نزی شد.

سوگا متعهد شد که به آنها دوزهای بیشتری از واکسن کرونا و کمک های اقتصادی بیشتر را ارائه دهد.

توشیمیتسو شیگمورا، استاد روابط بین الملل در دانشگاه واسدای توکیو گفت: این تحولات اساساً مانورهای دیپلماتیک ضد چین هستند چون توکیو این نگرانی عمیق را دارد که کش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ژاپن فعالیت نظامی و دیپلماتیک در جزایر حوزه اقیانوس آرام را تشدید می کند

ژاپن فعالیت نظامی و دیپلماتیک در جزایر حوزه اقیانوس آرام را تشدید می کند