مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 دی 1400 ساعت 08:152022-01-04بين الملل

ورود قاهره به بحران سودان و پیشنهادهایی برای جانشینی حمدوک


منابع مطلع از سفر یک مقام بلند پایه مصری به سودان و دیدار با مقامات این کشور طی چند روز گذشته و پیش از استعفای نخست وزیر سودان پرده برداشتند.

- منابع مطلع از سفر یک مقام بلند پایه مصری به سودان و دیدار با مقامات این کشور طی چند روز گذشته و پیش از استعفای نخست وزیر سودان پرده برداشتند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه العربی الجدید، منابع مصری فاش کردند که یک مقام بلندپایه دستگاه اطلاعات مصر چند روز قبل به خارطوم، سفر کرد.

طبق این گزارش، این مقام مصری حامل پیام های رهبری مصر برای مقامات خارطوم در راستای آرام کردن اوضاع سودان بود.

منابع مذکور در این باره گفتند: این مقام مصری با عبدالفتاح البرهان، رییس شورای حاکمیتی سودان و محمد حمدان دقلو، معاون او و همچنین عبدالله حمدوک، نخست وزیر مستعفی این کشور چند ساعت پیش از اعلام استعفا دیدار و گفت وگو کرد.

طبق گفته این منابع، این مقام مصری به البرهان که مورد حمایت قاهره است، چشم انداز مرحله آتی سودان را ارائه کرد، تا این کشور به یک گوی آتشین که به کل منطقه اصابت خواهد کرد، تبدیل نشود.

این منابع همچنین گفتند که مقام مصری با مقامات شورای حاکمیتی سودان درباره گزینه های جانشینی حمدوک درصورت شکست تلاش ها برای منصرف کردن او از استعفا نیز صحبت کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود قاهره به بحران سودان و پیشنهادهایی برای جانشینی حمدوک

ورود قاهره به بحران سودان و پیشنهادهایی برای جانشینی حمدوک