مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 دی 1400 ساعت 07:002022-01-04اجتماعي

زخمی کردن رودخانه سفیدرود رشت در پوشش شب


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت گفت: برداشت کنندگان غیرمجاز شن و ماسه برای آسیب زدن و زخمی کردن رودخانه سفیدرود از پوشش شب استفاده می کنند.

- برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه موجب تغییراتی در سامانه رودخانه ها می شود.

برداشت بی رویه و بدون در نظر گرفتن ظرفیت تولید رسوب رودخانه، تغییرات مورفولوژی و تغییرات بیلان رسوبی رودخانه را منجر می شود.

برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه ها نه تنها موجب در خطر قرار گرفتن زندگی و انقراض نسل آبزیان و گیاهان بستر رودخانه ها می شود بلکه در نهایت در اثر بارندگی های زیاد شاهد طغیان رودخانه ها خواهیم بود.

ساسان اکبری پور فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه همه رودخانه های گیلان مورد تهدید برداشت کنندگان غیر اصولی شن و ماسه هستند، گفت: بیشترین تخلف در سفیدرود انجام می شود.

وی با بیان اینکه رودخانه سفیدرود در گیلان از رودبار شروع می شود و تا شهرستان آستانه ادامه دارد، گفت: طمع برداشت غیر اصولی از بستر این رودخانه همواره مورد نظر متخلفین است و بیشترین زخم ها را در این زمینه به آن وارد کرده اند.

اخیرا سودجویان برای دستگیرنشدن و به دام نیفتادن شبانه اقدام به برداشت شن و ماسه می کنند و متخلفینی در این خصوص در شهرستان رشت دستگیر شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زخمی کردن رودخانه سفیدرود رشت در پوشش شب

زخمی کردن رودخانه سفیدرود رشت در پوشش شب