مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 دی 1400 ساعت 14:052022-01-03اقتصادي

ترکیه چقدر سریال می فروشد؟


از دیروز سوء برداشتی از اظهارات یک مقام اتاق بازرگانی تهران درباره صادرات محصولات فرهنگی و فروش سریال های ترکیه ای، در ایران خبرساز شده است.

- از دیروز خبری به طور گسترده در رسانه های فارسی زبان به نقل از یکی از دست اندرکاران اتاق بازرگانی تهران (به طور مشخص: دبیر کمیته اقتصاد فرهنگ اتاق بازرگانی تهران) مبنی بر فروش 18 میلیارد دلاری سریال های تولیدی ترکیه، منتشر شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرایران ، این خبر به طور گسترده در رسانه ها و شبکه های اجتماعی کشور بازتاب یافته و سوژه بحث هایی درباره فروش 18 میلیارد دلاری سریال های ترکیه ای شده است؛ که طبیعتا آمار غلطی است.

نمونه ای از تیترهای نادرست و سوء برداشت رسانه های ایرانی بررسی اظهارات هادی حدادی دبیر کمیته اقتصاد فرهنگ اتاق بازرگانی تهران، نشان می دهد ایشان بحثی درباره فروش 18 میلیارد دلاری سریال ها و فیلم های ترکیه ای ترکیه و حتی صادرات 18 میلیارد دلاری محصولات فرهنگی ترکیه مطرح نکرده است؛ بلکه صحبت او درباره افزایش سهم اقتصاد خلاق از تولید ناخالص داخلی کشورها از حمله ترکیه بوده است.

به طور مشخص این مقام اتاق بازرگانی تهران گفته : سهم اقتصاد خلاق در اقتصاد کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته از زیر یک درصد به حدود 37 درصد رسیده است؛ برای مثال در کشوری مانند ترکیه، سهم اقتصاد خل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه چقدر سریال می فروشد؟

ترکیه چقدر سریال می فروشد؟