مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 دی 1400 ساعت 07:452022-01-01بين الملل

وضعیت خروج کامل نیروهای آمریکایی از عراق 50-50 است


یک تحلیلگر مسائل خاورمیانه با اشاره به تغییر پارلمان و دولت در عراق، گفت: با توجه به ترکیب سیاسی پارلمان بعدی عراق، وضعیت خروج کامل نیروهای آمریکایی از این کشور در دولت بعدی 50-50 است.

- ایسنا/خراسان رضوی یک تحلیلگر مسائل خاورمیانه با اشاره به تغییر پارلمان و دولت در عراق، گفت: با توجه به ترکیب سیاسی پارلمان بعدی عراق، وضعیت خروج کامل نیروهای آمریکایی از این کشور در دولت بعدی 50-50 است.

صباح زنگنه در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه طبق توافق صورت گرفته بین آمریکا و دولتمردان عراق، باید خروج نیروهای آمریکایی از عراق تا پایان سال 2021 میلادی انجام می گرفت، اظهار کرد: آمریکایی ها و دولتمردان عراق مکررا بیان می کنند که به این وعده خود عمل کرده اند.

البته همزمان این را هم بیان می کنند که نیروهای آمریکایی باقی مانده در عراق که تعدادشان اصلا اعلام نشده، نیروهای مستشاری هستند و با ماموریت آموزشی و فنی در عراق باقی خواهند ماند.

وی ادامه داد: اما طبعا نمی توان پذیرفت تمام این نیروها 100 درصد غیررزمی باشند چراکه به راحتی می توانند به نیروهای رزمی تبدیل شوند.

از طرف دیگر بخش مهمی از تجهیزات ارتش و نیروهای نظامی و امنیتی عراق که مسئولیت کنترل فضای عراق را بر عهده دارند، همچنان دست آمریکایی هاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت خروج کامل نیروهای آمریکایی از عراق 50-50 است

وضعیت خروج کامل نیروهای آمریکایی از عراق 50-50 است